بهترین تبلیغات اینترنتی و مجازی کدام است؟
بهترین تبلیغات اینترنتی و مجازی کدام است؟
✔️ این سوال یکی از پر تکرارترین سوالات است. چه تبلیغی موثر است؟ بهترین تبلیغات کدام است؟ کدام روش و ترفند تبلیغاتی میتواند ما را به سر منزل مقصود هدایت کند؟؟ آیا روش تبلیغاتی تضمینی برای موفقیت وجود دارد؟
✍️ در اینجا چند نکته بسیار مهم وجود دارد:
✔️ هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. هیچ روشی وجود ندارد که ۱۰۰٪ متضمن پیروزی شما باشد. هرگز از کسی نخواهید که چیزی را برای تان تضمین کند…. تنها چیزی که وجود دارد قانون احتمالات است… هر اقدامی، اعم از تبلیغات و بازاریابی و… تنها میتواند احتمال موفقیت شما را بالا ببرد… اصولش هم همین است… باز هم تاکید میکنم هیچ تضمینی وجود ندارد… شما هم از فردی که مسئول تبلیغات شماست نخواهید که به شما ضمانتی بدهد.. در این صورت او به شما دروغ خواهد گفت. اگر چیزی ۱۰۰٪ بود دیگر رقابت و تلاش معنا نداشت…. هر اقدام و فعالیت و حرکتی صرفا میتواند احتمال پیروزی و موفقیت شما را افزایش دهد….و لاغیر….
✔️ هیچ روشی کامل نیست، و نباید توقع بالایی داشته باشید. وابسته یک روش خاص نباشید… وابستگی، از دست دادن می آورد. این یک قاعده ی روانشناسی ست. اگر به چیزی یا کسی وابسته باشید دیر یا زود آسیب میبینید… بنابراین به هیچ روش تبلیغاتی وابسته نباشید تا کمتر آسیب بببینید. با تمامی روش های تبلیغاتی اینترنتی آشنا باشید. باید با گزینه های متعدد آشنا باشید. و بدانید که هر روشی چه محاسن و چه محدودیت هایی دارد. وقتی با محاسن و محدودیت های تبلیغاتی آشنا باشید، توقعات شما متعادل و واقعی میشود.
✔️ تحقیق کنید. به حرفها و شنیده ها بسنده نکنید. هم راجع به موضوعات مطالعه کنید و هم از تجربیات مشاورین تبلیغاتی بهره ببرید. اما هیچ نظری را مطلق و وحی منزل در نظر نگیرید. هنگامی از مشاورین تبلیغاتی پرس و جو میکنید ممکن است اطلاعات دقیقی به شما ارائه ندهند… چون اطلاعات آنها قرار نیست شما را منصرف کند… و از طرفی قرار است نظر شما را نسبت به انجام حرکت یا حرکاتی مثبت کند… در واقع آنها چیزهایی می گویند که خوشایند شما باشد چون راضی کردن شما مهمتر است از گفتن حقیقت….
✔️ تجربیات تان را تحلیل کنید. عواملی مختلفی میتوانند روی نتیجه کار شما تاثیر بگذارند. وضعیت بازار، وضعیت اقتصاد، توان مالی مردم، رقابت شدید و…. شما باید با تمامی این موارد آشنا باشید. شما باید استاد تشخیص و شناسایی فرصت ها و تهدید باشید. و متناسب با حال و روز مردم تبلیغات خود را تنظیم کنید.
✔️ داشتن سواد رسانه ای بسیار مهم است. مهمترین قسمت داستان همین است که شما روی تقویت سواد رسانه ای خود به شدت کار کنید. میدانید چرا؟؟؟ مردم در رسانه با شما ارتباط خوبی برقرار میکنند. از اینکه شما را میبینند حس اعتماد و اطمینان ایشان نسبت به شما بالا می رود.
✔️ در حال حاضر بهترین شیوه ی تبلیغات، تبلیغات غیر مستقیم است. هر چه بیشتر در مورد محصول و خدماتتان تبلیغ کنید، با واکنش مثبت کمتری مواجه خواهید شد… بهتر است به مخاطبین خود آگاهی بدهید. علم و اطلاعات و سواد و دانش آنها را بالا ببرید. اجازه بدهید آنها نیز در مورد کار و خدمات شما بدانند. هر چه بیشتر بدانند به شما (ارائه دهنده ی اطلاعات) بیشتر اعتماد خواهند کرد. در واقع توصیه ما این است که شما به جای تبلیغ مستقیم محصول و خدمات خود، در مورد کار مخاطبین خود را آگاه کنید. مشتری و بازار هدف ما نظر شما، بسیار باهوش است و مطمئنا متوجه خواهد شد که شما میتوانید این خدمات و محصولات را به ایشان ارائه دهید و جز شما از کس دیگری نخواهد خرید.
✔️ صداقت داشته باشید. این روزها گوش مخاطبین از دروغ اشباع شده است… آن قدر دروغ شنیده اند که هیچ چیزی را باور ندارند. وقتی بتوانید با آنها صادقانه حرف بزنید و صادقانه عمل کنید و ببینند که حرف و عمل تان یکی است، به شما اعتماد میکنند…. و فروش یعنی دریافت اعتماد….